သာဓု အင္ ဆန္း၊စ္၊ ဆိုၿပီး ျမန္မာလိုေရးထားတဲ့ စာအုပ္ေလးကို ျမင္ျမင္ျခင္းပဲ ဖတ္ေတာင္မၾကည့္ပဲ ၀ယ္ခဲ့ပါတယ္။ သာဓု မ်ဳိးဆက္ကို ခ်စ္တာေၾကာင့္ရယ္၊ သူတို႔ စာေတြက ေကာင္းတတ္တာေၾကာင့္ရယ္ ဖတ္မၾကည့္ပဲ ၀ယ္လိုက္မိတယ္။ စာအုပ္ေလးက အေတြး ဆန္းဆန္းနဲ႔ တမ်ဳိးေလး ထူးျခားေနတယ္။ စာအုပ္ ေခါင္းစဥ္အတိုင္းပါပဲ သာဓုနဲ႔ သား ၃ ေယာက္ရဲ့ စာေတြပါ။

တျခားသူေတြလည္း ဒီလိုပဲ စာေရးဆရာေတြ ေပါင္းၿပီး စာအုပ္ထုတ္တာပဲ။ ဘာထူးျခားလို႔လဲလို႔ ေမးၾကရင္ေတာ့ ထူးျခားပါတယ္လို႔ေျပာရမွာပဲ။ သာဓုေရးတာက ၀တၳဳ၊ ေဆာင္းပါး မဟုတ္ပဲ သူ႔သား ၃ ေယာက္ရဲ့ ၀တၳဳ ၃ ပုဒ္ကို ေ၀ဖန္ထားတာပါ။

ပထမဆံုး အေဖတစ္ေယာက္က သားနာမည္ႀကီး စာေရးဆရာေတြကို ဒီလိုစာတစ္အုပ္ထဲမွာ ေ၀ဖန္တယ္ ဆိုတာကိုက ထူးျခားပါတယ္။ သာဓုဆိုတာ ကလည္း ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ဘယ္သူ႔မွဂရုမစိုက္ မွန္တယ္ထင္တာကို ေျပာတတ္တဲ့လူ။

ဒုတိယအေနနဲ႔ ေ၀ဖန္တာမွာ တစ္ပုဒ္ကိုဖတ္ ခ်က္ခ်င္းေ၀ဖန္၊ ၿပီးမွေနာက္တစ္ပုဒ္ဖတ္ ဆက္ေ၀ဖန္ ဆိုေတာ့ ပရိတ္သတ္လည္း ေနာက္ျပန္လွန္ၾကည့္လိုက္ ေ၀ဖန္တာဖတ္လိုက္ လုပ္စရာမလိုေအာင္ ေကာင္းလွပါတယ္။

သာဓုေခတ္က စာေရးပံုနဲ႔ ေနာက္ဆံုး မင္းလူေခတ္စာေရးပံု ေျပာင္းလဲ လာတာေတြကိုလည္း ျမင္ႏိုင္ပါေသးတယ္။ ခုေခတ္ရဲ့ စာေရးရင္ စာလိုေရးလိုက္ စကားေျပာသလိုေရးလိုက္ ေရးတာကို သာဓုက ေတာ္ေတာ္မုန္းပံုရတယ္။ ခ်ဳိကို႔ေရးပံုကိုမ်ား ေတြ႔ရင္ ဘယ္ေလာက္မ်ား ဆူလိုက္မလဲေနာ္။ ဒီလို ကျပား ေရးတာေတြကို သူသာစာေပစီစစ္ေရးဆိုရင္ ထုတ္ခြင့္မေပးဘူးလို႔ဆိုပါတယ္။

စာအုပ္အစမွာ သာဓုက အမွာစာေရးပါတယ္။ သူ႔ရဲ့စာေရးရင္ ဘယ္လိုစိတ္နဲ႔ ေရးတယ္ဆိုတာ ေျပာျပ ထားတယ္။ အမွာရဲ့ အဆံုးနားကိုေတာ့ သူ႔အတိုင္းကူးေပးလိုက္ပါတယ္။

ယခု ဤစာအုပ္ထုတ္ေ၀ရန္ အေၾကာင္းေပၚလာေသာအခါ သာဓုသည္ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္အေနျဖင့္ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ အေဖ(ဖခင္) တစ္ေယာက္အသြင္ ျမင္သမွ် တင္ျပရမည့္ကိန္းဆိုက္လာေခ်၏။

ယခင့္ယခင္ ေရးခဲ့ေသာ ၀တၳဳမ်ားမွ ဇာတ္ေကာင္တို႔ကို သာဓုပင္ ဖန္ဆင္းၿပီး သာဓုကပင္ ကိုယ္စားျပဳေရးခဲ့၍ ေဘးေခ်ာ္ျခင္း အနည္းအက်ဥ္းရွိေကာင္းရွိမည္၊ အေၾကာင္းမႀကီးလွ။

ယခု ဤစာအုပ္တြင္ေသာ္မူ သားမ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္ဆက္စပ္၍ေနသည္ႏွင့္အမွ် တိက်ရန္ လိုသည္။ ျဖစ္ရပ္ အမွန္လည္း ေပၚလြင္ျပတ္သားရေပမည္

အထူးသျဖင့္ ယေန႔ထိ သာဓု စြဲၿမဲစြာ ဆုပ္ကိုင္ထားေသာ (၀ါ) ေနာင္တြင္လည္း လက္လႊတ္မည္မဟုတ္ေသာ သာဓု၏ စာ႐ႈပရိတ္သတ္အတြက္ 'အက်ဳိးျပဳမႈ တစ္ခုခု ပါေစရမည္' ဟူသည့္ သာဓု မူ၀ါဒအတိုင္း...။

သာဓုႏွင့္သားမ်ား ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာေတာ့ သားေတြငယ္စဥ္က ထူးျခားခ်က္ေတြနဲ႔ ဘယ္လိုဆံုးမ ခဲ့တယ္ ဆိုတာေလးကို ေရးထားပါတယ္။ သာဓုရဲ့ ဆံုးမနည္းဟာ အဲဒီေခတ္အေနနဲ႔ေရာ အခုေခတ္အေနနဲ႔ေရာ ေတာ္ေတာ္ေလး ေခတ္မွီတယ္လို႔ ေျပာရပါမယ္။ ဥပမာအေနနဲ႔...
သုေမာင္က သံပတ္ေပး မီးရထားေခါင္း အသစ္ေလးကို တစ္စစီျဖဳတ္လိုက္ၿပီး ေဖေဖ ျပန္တပ္ေပးပါလို႔ လာေျပာတယ္တဲ့။ ဒါကို ကေလးဆိုတာ စူးစမ္းတတ္တာမို႔ မေအာ္မေငါက္ခဲ့ပါဘူးတဲ့။ ခ်ဳိကိုသာဆိုရင္ေလ အခုေလးတင္၀ယ္ေပးထားတဲ့ ကစားစရာ ဖ်က္ဆီးရမလား ဆိုၿပီးေတာ့ အနည္းဆံုး ေအာ္မိမယ္ထင္တယ္။

၀တၳဳေတြကေတာ့ ႀကီးစဥ္ငယ္လိုက္အတိုင္း ေမာင္၀ဏၰ၊ သုေမာင္၊ မင္းလူ အစဥ္အတိုင္းလာပါတယ္။ ၃ပုဒ္ လံုးကို ေ၀ဖန္ထားတာ အရမ္းသေဘာက်ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ေနရာေလးေတြမွာ ေခတ္ေၾကာင့္ ေရးပံုေရးနည္း ကြဲတာကလြဲရင္ သာဓုရဲ့ ေ၀ဖန္ခ်က္ေတြက စာေရးမယ့္လူေတြအတြက္ အက်ဳိးအမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ အႀကိဳက္ ဆံုးကေတာ့ မင္းလူရဲ့ ၀တၳဳပါ။

၀တၳဳအဖြင့္ေလးမွာ သူက ဒီလိုေရးထားပါတယ္။ ျဖတ္ေရးရင္ လိပ္ပတ္မလည္မွာဆိုးလို႔ အကုန္ ကူးေပးလိုက္ ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္ႏွလံုးသား၌ ထင္ဟပ္ခဲ့ေသာအရိပ္မ်ားအေၾကာင္းကို ေျပာျပပါမည္။ ၀မ္းပန္းတနည္း ေျပာျပသည္ ဟူ၍ေတာ့ မထင္ေစခ်င္ပါ။ သမိုင္းမွတ္တမ္းတစ္ခုကို ဖတ္ရသကဲ့သို႔ သာ သေဘာထားေစ့ခ်င္ပါသည္။

သမိုင္းထဲမွ က်န္စစ္သားႏွင့္ မြန္မင္းသမီးခင္ဦးကဲ့သို႔ ကြဲကြာသြားၾကျခင္း အေၾကာင္းကို ဘယ္သူေတြကမ်ား ၀မ္းနည္းျခင္း ရွိၾကပါမည္နည္း။

ဘုရင္ နရသီဟပေတ့ကို သားေတာ္ျပည္မင္းသားက လုပ္ႀကံလိုက္ျခင္းအတြက္ေကာ ဘယ္သူေတြကမ်ား စုတ္ တသတ္သတ္ျဖစ္ပါလိမ့္မည္နည္း။

သို႔ရာတြင္ သမိုင္းမွတ္တမ္းဟု ဆိုေသာေၾကာင့္ ျပႆနာတစ္ခု ရွိလာေလသည္။

ဓမၼဓိ႒ာန္က်ေသာ သမိုင္းအျမင္တစ္ခုကို ရရွိရန္...
ဆႏၵစြဲ ကင္းရမည္။
ဘက္လိုက္မႈ ကင္းရမည္။
သမိုင္းကို လိမ္ညာ၍ မရႏိုင္။
လိမ္ညာခဲ့သည္ ထားဦး၊ တစ္ေန႔ေန႔မွာ အလိမ္ေပၚရမည္ အမွန္။
ကၽြန္ေတာ္ကျဖင့္ လိမ္လည္း မလိမ္ရဲပါ။
အတတ္ႏိုင္ဆံုး မွန္ကန္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔မွာလည္း မနည္းႀကီး ဂရုစိုက္ရပါသည္။

အေၾကာင္းမွာ...
ဤဇာတ္လမ္းတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ပဓာနဇာတ္ေကာင္ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ပါ။

ဒါေလးကို သာဓုေ၀ဖန္ထားပံုေလးက...

'ေဟ့ သုေမာင္...ငါ့သား၊ မင္းလူကလဲ အလာႀကီးပဲကြ၊ "သမိုင္းမွတ္တမ္းကို လိမ္ညာ၍ မရႏိုင္။" စာေပမွာ ဒါေတြ အေရးႀကီးတယ္ကြ၊ စာေရးဆရာဆိုတာ ေဆြမ်ဳိးမိသားစုထမင္းစားဖို႔၊ ကားစီးဖို႔၊ တိုက္ေဆာက္ဖို႔ ေလာက္ဆိုတဲ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ ဒါ မင္းတို႔သိတယ္၊ တိုင္းျပည္အတြက္၊ ျပည္သူအတြက္၊ ျပည္သူအတြက္ နည္းညႊန္လမ္းညႊန္တင္ျပဖို႔နဲ႔ အမွားလုပ္ေနသူေတြကို "ဒါ...အမွန္တရား" လို႔ ေထာက္ျပရမယ့္ တာ၀န္ရွိတယ္၊ အခ်စ္၀တၳဳေရးသေကာရယ္လို႔ တိုင္းျပည္ေရးရာ မပါစေကာင္းဆိုတာ မရွိဘူး၊ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ အကြက္၀င္တာနဲ႔ ဒက္ခနဲ တင္ျပဖို႔လိုတယ္။''

ဒီစာအုပ္ေလးကို မဖတ္ရေသးရင္ သာဓုနဲ႔သဘာ၀အုပ္စုရဲ့ စာေတြကိုလည္း ႀကိဳက္တတ္တဲ့သူဆိုရင္ ဖတ္ၾကည့္ ပါလို႔။ အေတြးဆန္းဆန္းနဲ႔ သာဓု အင္ ဆန္း၊စ္၊ ပါ။

p.s ဒီစာအုပ္ေလးကို ႀကိဳက္လြန္းလို႔သာ ဒီမွာေရးရတာပါ။ ခ်ဳိကိုေျပာတာဟာ စာအုပ္ရဲ့ ဆယ္ပံုပံုတစ္ပံုေတာင္ မွီမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ခ်ဳိကို႔စာေၾကာင့္ စာအုပ္ကိုဖတ္ဖူးၾကတဲ့ လူေတြ ေဒါသထြက္မယ္ဆိုရင္...
သာဓုမိန္းမက 'ရယ္ရႊင္ၿပံဳးတံု႔ မၿပံဳးတံု႔' ကို 'ၿပံဳးစစနဲ႔' လို႔ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ပါတယ္။ ခ်ဳိကို ဖြင့္လိုက္တဲ့ အဓိပၸါယ္က 'စပ္ၿဖီးၿဖီးနဲ႔' တဲ့။ ဒါေလးကိုၾကည့္ၿပီး ဒီေကာင္မေလး အူေၾကာင္ေၾကာင္နဲ႔ ဆိုၿပီး ခြင့္လႊတ္ၾက ပါလို႔...

ရယ္ရႊင္ၿပံဳးတံု႔ မၿပံဳးတံု႔ ျဖင့္

ခ်ဳိကို

4 ခ်က္ခုန္သြားတဲ့ ရင္ခုန္သံ:

ဟုတ္တယ္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္လဲ အဲဒီစာအုပ္ကို ဖတ္ၿပီးၿပီ။ အရမ္းေကာင္းပါတယ္။ ခ်ဳိကို႔စာေၾကာင့္ စာအုပ္ဖတ္ဖူးတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္မွ ေဒါသမထြက္မိေၾကာင္းပါ။

June 9, 2007 at 5:00 AM  

"သာဓု မ်ဳိးဆက္ကို ခ်စ္တာေၾကာင့္ရယ္၊ သူတို႔ စာေတြက ေကာင္းတတ္တာေၾကာင့္ရယ္ ဖတ္မၾကည့္ပဲ ၀ယ္လိုက္မိတယ္။ "

ေဩာ္...ဒါေၾကာင္႔ သူ႔ဂ်ီေတာ႔ခ္မွာ ဖိုးေသာၾကာပံု အၿမဲေတြ႔ေနရတာကိုး...

ညီမေလး ညႊန္းလို႔ သြား၀ယ္ဦးမယ္...

June 9, 2007 at 10:08 AM  

ကိုဇင္ကိုလတ္
စာအုပ္အေကာင္းကုိ အရသာပ်က္ေအာင္ေရးလို႔ ေဒါသထြက္မွာဆိုးလို႔ပါ၊ ေဒါသမထြက္ဘူးဆိုေတာ့ ၀မ္းသာေၾကာင္းပါ။

အစ္မ
ဟီးဟီး ေလွ်ာက္ေျပာရဘူးေလ၊ ႀကိဳက္တာကေတာ့ အဖိုးသာဓုကအစႀကိဳက္တာပါ။ သာဓုရဲ့ လူပါး၀တယ္ ဆိုတဲ့စာအုပ္ဆိုရင္ အေသႀကိဳက္၊

June 9, 2007 at 2:23 PM  

ေခ်ာက္ခ်တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ အဲဒီအထဲက အေကာင္းဆုံးလုိ႔ ညီမေလးထင္တဲ့ စာတပုဒ္တေလျဖစ္ျဖစ္ အမွတ္စဥ္ေတြနဲ႔ စာရိုက္ၿပီး တင္ေစခ်င္တယ္။ အခုက ကုိယ္တုိင္ သြား၀ယ္ဖုိ႔ကလဲ အေျခအေနမေပးေတာ့ ဘာနဲ႔တူသလဲဆိုရင္ သိပ္ေကာင္းတဲ့ အစားတခုကို တလုပ္သာ ေကၽြးၿပီး ေတာ္ၿပီေနာ္လို႔ ေျပာၿပီး ပန္းကန္ျပန္ဆြဲယူ ခံရသလုိျဖစ္ေနတယ္။

June 13, 2007 at 6:29 AM  

Newer Post Older Post Home